sábado, 5 de noviembre de 2016

Robert Pratten: guia estratègica transmèdia per a TV i webseries - Belén Albiol



Robert Pratten és el desenvolupador de Conducttr (Transmedia Storyteller Ltd), un servei en línia per a aprendre sobre interactivitat i multiplataforma, entreteniment i marketing, a més de consultor transmèdia. A finals de juny del passat 2015, escrivia un article al blog de la organització que titulava “The three C’s of Transmedia Storytelling”, les tres Cs de la Narrativa Transmèdia.



El diagrama és, segons Pratten, un intent de crear una guia estratègica transmèdia fàcil de recordar per a la televisió i les webseries. Les tres Cs són, en anglès:

  • Characters (personatges): Enllaç a través de la història. La importància de la història.
  • Convenience (conveniència): Contingut adequat i moment adequat. La importància d’oferir el contingut correcte a la gent adequada en el moment correcte.
  • Community (comunitat): Els seguidors es senten connectats entre si. La importància de connectar els seguidors i recompensar-los.

En les interseccions entre aquestes tres esferes principals s’observen accions i funcions que, segons l’autor, hem de recolzar:

  • Personatges + Conveniència → Personalització: la personalització de la experiència de la història per a cada persona, basada en la seua relació amb l’univers narratiu.
  • Conveniència + Comunitat → Faccions, equips i gremis; Regalar i compartir; Referències: personalització continuada, però en un sentit més ampli al aplicar-se a segments de l’audiència. Per exemple, un equip d’audiència col·labora per a desbloquejar contingut que solament ells poden veure. A més, Pratten afegeix a aquesta intersecció la capacitat de compartir i referir amics a l’univers narratiu.
  • Comunitat + Personatjes → Debats; Contingut generat per usuaris (UGC: user generated content); Cocreació; Interacció entre personatjes: aquesta es la relació entre la comunitat i l’univers narratiu. Els autors o creadors deurien oferir oportunitats per a reforçar la relació a través de procediments i de la tecnologia per a permetre les contribucions dels seguidors, les interaccions entre personatges i altres coses similars.

Si estàs d’acord amb aquesta visió de Robert Pratten i vols conèixer més el seu treball amb relació al transmèdia, et recomane que visites la seua definició de Narrativa Transmèdia i dels tipus de transmèdia. A més, Pratten és autor del llibre Getting Started in Transmedia Storytelling: A Practical Guide for Beginners, que pots descarregar, llegir online o comprar en la web de Transmedia Storyteller.

No hay comentarios:

Publicar un comentario

¡Comunicate!